Kolejne warsztaty matematyczne za nami. Tym razem uczniowie klas trzecich zmierzyli się z najbardziej zaawansowaną , a jednocześnie najbardziej pożądaną przez matematyków, umiejętnością dowodzenia twierdzeń.
Uczniowie zmagali się z dowodami algebraicznymi i geometrycznymi. Przy okazji powtórzyli wiadomości o podzielności i sposobie zapisywania liczb parzystych, nieparzystych oraz kolejnych. Mieli także możliwość, by samodzielnie odkryć i zapisać twierdzenie.
Kompetencje dowodzenia „od zawsze” sprawdzał egzamin dojrzałości. Kolejne reformy oświaty wprowadziły niedawno te umiejętności do egzaminu gimnazjalnego. Polscy uczniowie na poziomie gimnazjalnym zmierzą się z nimi w tym roku dopiero po raz trzeci. Nie jest tajemnicą, że jest to i dla maturzystów i dla gimnazjalistów najtrudniejsza część testów.
Mamy nadzieję, że po tych zajęciach nasi uczniowie chętniej podejmą próby jasnego formułowania myśli, uzasadniania i przeprowadzania logicznego rozumowania.