Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji. Już teraz na wniosek rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia, szkoła może wydać elektroniczną wersję tradycyjnej, papierowej legitymacji.
Co to takiego mLegitymacja?
mLegitymacja szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego.
To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie ściągnąć na telefon. mLegitymacje będą dostępne dla telefonów z systemem Android (wersja 6.0 lub nowsza) i iSO (wersja 10.3 lub nowsza). Mobilna wersja legitymacji szkolnej będzie uzupełnieniem jej standardowych form – papierowej lub plastikowej karty.
Czym dokładnie jest mLegitymacja?
mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel.
Co z niej wyczytamy?
Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach:
– imię i nazwisko ucznia,
– numer legitymacji,
– datę wydania,
– termin ważności,
– status użytkownika (uczeń),
– datę urodzenia,
– PESEL,
– adres zamieszkania,
– nazwę i adres szkoły.
Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli
biletów. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Jak to działa?
mLegitymacje szkolne wydawane będą uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno szkół publicznych, jak niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych.
„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności
wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).
mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także
w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.
Co należy zrobić?
- Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu uczniowskiego. Wniosek do pobrania tutaj.
- Poprzez aplikację mobilną Librus wgrać zdjęcie spełniające wymogi zdjęcia dokumentowego.
- Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel. Odbiór danych dostępowych do mLegitymacji następuję na podstawie potwierdzenia odbioru. Wzór potwierdzenia odbioru kodu QR oraz hasła do aktywacji mLegitymacji do pobrania tutaj.
- Zainstalować aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store.
- W usłudze mLegitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
Załączniki: