Branża IT stale się rozrasta, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów posługujących się kreatywnym zastosowaniem narzędzi w tym graficznych, więc w naszej szkole wprowadziliśmy możliwość nauki programów graficznych. Uczniowie poznawali programy grafiki 2D wektorowy i rastrowy w oparciu o programy GIMP oraz INKSCAPE . Tajniki grafiki komputerowej zgłębiają głównie uczniowie klas matematyczno-informatycznych na lekcjach grafiki komputerowej, przedmiotu uzupełniającego z autorskim programem nauczania.
W tym roku szkolnym 2023/2024, szkoła zakupiła ADOBE CREATIVE CLOUD, który jest profesjonalnym pakietem graficznym. Uczniowie poznają zasady obsługi programu wektorowego ADOBE ILLUSTRATOR oraz rastrowego ADOBE PHOTOSHOP. Dwa najważniejsze programy z pakietu.
Grafika 3D z roku na rok ma coraz większe znaczenie, więc poświęcamy jeden rok nauki by poznać tajniki programu Blender. Jest to dobry wybór do wizualizacji na potrzeby gier, wizualizacji architektonicznych oraz reklamy.
GALERIA PRAC UCZNIÓW
Grafika wektorowa
Modelowanie
Animacja